IOT LIVE SHOW 2024

2024

Április 23-25

Budapest, BOK Sportcsarnok

KIÁLLÍTÁS, KONFERENCIA ÉS MEGOLDÁS-SZÁLLÍTÓ VERSENY

Seacon Europe Kft.

Megoldás neve:

Tudatos Vásárlói Platform (TVP)

Megoldás célja:

A TVP célja, hogy a gyártó termékspecifikus információkat adhasson egy online felületen. Ügyféloldalon a regisztrált felhasználók összetett szűrőfeltételek alkalmazásával kaphatnak testreszabott információkat, míg regisztráció nélkül a fogyasztók szűretlen tartalmakat látnak az okostelefonjukon. A termelési folyamatokat, a beépülési láncot, a termékjellemzőket tetszőleges mélységben le lehet követni, pl. adott terméknek mikor volt mikrobiológiai vizsgálata, mi lett az eredmény. A nemzetközi piacon értékesíthető, a vevők számára nyelvfüggetlen szolgáltatáscsomag élelmiszerbiztonsági, környezetvédelmi, marketing és edukációs célokat is szolgál:
- Támogatja a tudatos vásárlókat, hogy az adott termék karbonlábnyomát is figyelembe vehessék. Információt kapnak, hogy a csomagolóanyag hogy gyűjthető, komposztálható-e?
- A regisztrált végfelhasználók azonnali információt kaphatnak, ha az adott élelmiszer számukra problémás pl. allergia miatt. Termékvisszahívás esetén azonnali PUSH értesítés a korábban szkennelt termékről, és figyelmeztető üzenet a minőségmegőrzési idő/ajánlott felhasználási idő lejártáról. Kiegészítő információk, hogy az adott élelmiszer szociális élelmiszerponton leadható-e, hol, kisállatnak adható-e?
- A termékleírásokhoz automatikusan kapcsolódhatnak olyan ismeretterjesztő anyagok, amelyekkel a leírások könnyebben értelmezhetővé válhatnak.
A tudatos vásárlók hálásak az átláthatóságért, bizalmi szintjük a korrekt tájékoztatással jelentősen növelhető.

Működés:

Megoldáscsomagunk célja, hogy a gyártó a vevői számára információkat adhasson egy online felületen. 3 komponensből áll:
1. QSTS (Quality-Safety-Traceability Solutions): Termékéletút- és beépülés-követő, tulajdonságleíró és minőségbiztosítást támogató modul. Támogatja a gyártókat, feldolgozókat, hogy maximális részletességgel legyenek képesek termékeik tulajdonságainak, minőségi jellemzőiknek sarzsszintű lekövetésére, lehetőséget biztosítva a nyersanyagjellemzők örököltetett beépítésére, a feldolgozás során keletkező infók nagypontosságú termékhez kapcsolására, többszörös feldolgozási fázison átesett, több komponensű gyártmányok esetében is. Mezőgazdasági és állattenyésztési területeken kezdi az adatgyűjtést, amit a feldolgozói szint kiegészít a nyersanyag átvételtől a gyártás, kiszerelés stb. során keletkező adatokkal.
2. Product Broker: Termékleírásokat tároló, közvetítő, keresést és összehasonlítást támogató modul, ami a kézi adatbeviteli lehetőségek mellett a QSTS-ből vagy más rendszerekből átvett adatok alapján tárol és tesz elemezhetővé termékinformációkat.
Az leíró adatok tartalmilag tetszőlegesen mélyíthetők, vizuális információkkal is kiegészíthetők. A strukturált rész a könnyű kereshetőség, összehasonlíthatóság érdekében előre meghatározott adatokat tartalmaz.
3. QR Bridge: QR kódra alapozva a termelő és a vevők közt kétirányú kapcsolatot teremt tetszőleges mélységű adatok szűrt, nyelvfüggetlen átadásával a vevői igények és vélemények figyelembevételével.

Célcsoport:

A TVP a teljes élelmiszerlánc mentén biztosít komplex megoldást, így a célcsoportot a lánc minden szereplője együttesen alkotja.
Élelmiszer feldolgozó: Ismernie kell az általa vásárolt nyersanyag eredetét, minőségét. Termékenként 100+ paramétert tárol, amik a termőföldön, feldolgozáskor stb. keletkeznek. Igazolni tudja, miből mit készített, így megbízható. Mezőgazdasági termelő: Aki nem képes a feldolgozók által elvárt szintű termékdokumentálásra, hátrányba kerül. Kereskedelem: Érdeke, hogy olyan termékeket forgalmazzon, ahol a termékkövetés minél magasabb digitalizációs szinten biztosított, csökkentve a kockázatát, növelve a bizalmat. Közétkeztetés és éttermek: A szükséges minőségű és elfogadható árú alapanyagokat képesek beszerezni élelmiszerbiztonsági kockázataik minimalizálásával. Hatóságok: Ellenőrzési lehetőségeik szélesednek, élelmiszerbiztonsági tevékenységük javul. Fogyasztók: A QR kóddal elérhetővé tett információk jelentősége fogyasztói típusonként eltérő, a tudatos vásárlók részletes információkat akarnak látni pl.:
o egészségtudatos: az egészségmegőrzés, egészségesebbé válás a célja
o minőségtudatos: a legjobb minőséget keresi
o termékeredet-tudatos: a termék és az összetevők eredete érdekli
o környezettudatos: fontos a minél kisebb karbonlábnyom,az újrahasznosítás
A bio, vega, vegán, hazai stb. termékeket keresők mellett jelentős szempont az életkor, hiszen az a generáció válik fogyasztóvá, amelyik számára egy ilyen platform használata alapvetés.

Üzleti modell:

A felhőalapú megoldás egy virtuális polcrendszerként képzelhető el, ahova a regisztrált (a szolgáltatásra előfizetett) gyártók feltölthetnek általuk elkészített termékleírásokat, amik QR kódon keresztüli publikációját a rendszer automatikusan és tetszőleges nyelvre áttéve oldja meg. A szolgáltatás havi vagy éves előfizetéssel vehető igénybe. Első körben 1-1 szűkebb piaci szegmenst céloztunk meg, mint borászatok, alternatív élelmiszer gyártók és a tapasztalatok alapján lépünk tovább. Elsőre a hazai piacra fókuszálunk, de külföldi ügyfelekkel is vannak folyamatban levő tárgyalásaink. Az elsődleges cél, hogy a minőségi versenyben érdekelt gyártók forgalmát úgy tudjuk növelni a QR kód biztosította interaktív termékinformáció publikálási lehetőséggel, hogy ez számukra szinte érzékelhetetlen marketing költséget jelentsen, miközben a tudatos vásárlói kört elkötelezett vevőjükké tehetik a digitális transzparenciával. A tudatos vásárlókat érdeklő kategóriákba sorolható termékjellemzők (összetevők, allergének, bio, vegán, …) mellett fontos, hogy adott termékhez kapcsolható bizalomnövelő vagy felhasználhatóságot segítő információk is közvetíthetők, pl. karbonlábnyom, receptek, vagy egy palack bornál a dűlőszinten megadott (fotódokumentált) termőterület (Gere Kopár) vagy jó sztori (Ipacs Szabó/Nászút helyett). Mivel a vevő számára fontos információkhoz jut, a piac egy idő után ennek a lehetőségét keresni fogja, ösztönözve a gyártókat a szokásosnál sokkal fókuszáltabb QR kód használatra.

Referenciák:

FEVITA HUNGARY Zrt.
Kősziklás Borászat
Tornai Pincészet
Noé-hegyi Szent István Borrend
Plant Revolt